1. 8.00 - 8.55         6. 13.00 - 13.45
3. 10.00 - 10.45     8. 14.45 - 15:30
4. 11.00 - 11.45     9. 15.35 - 16.20
5. 12.00 - 12.45

Wycieczka Śladami Pierwszych Piastów

Pięć dni w Wielkopolsce

Przez pięć dni uczniowie przemierzali Wielkopolskę szlakiem Pierwszych Piastów. Zwiedzali zabytkowe miasta, zamki, świątynie. Brali udział w lekcjach muzealnych. Pracowali z ciekawymi kwestionariuszami dotyczącymi zwiedzanych obiektów.

DZIEŃ PIERWSZY
O 6 rano wyjechaliśmy w kierunku Wrocławia. Kiedy dojechaliśmy, przeszliśmy na rynek miasta. Tam rozdzieliliśmy się na grupy i dostaliśmy zadania. Pierwszym z nich było znalezienie na rynku jak największej ilości krasnali i zrobienie sobie z nimi zdjęcia. Dodatkowo musieliśmy wymyślić każdemu z nich nazwę, która pasowała by do niego. Drugie to znalezienie trzech budowli gotyckich. Po skończonej pracy ruszyliśmy w dalszą drogę do Poznania. Tam na początku zjedliśmy kolację, po czym udaliśmy się na rynek miasta, gdzie ponownie wykonywaliśmy karty pracy. Między innymi mieliśmy wymienić trzy cechy stylu renesansowego w ratuszu oraz przyporządkować każdej literze słowa Poznań coś charakterystycznego dla tego miasta.

DZIEŃ DRUGI
Po śniadaniu wyjechaliśmy do Ostrowa Tumskiego. Poznaliśmy tam bardzo ciekawą historię gotyckiej katedry, mieliśmy też możliwość zwiedzenia podziemi, w których znajdowały się szczątki preromańskiej katedry oraz szczątki grobowców pierwszych władców Polski. Po zwiedzeniu katedry udaliśmy się na Ostrów Lednicki, gdzie po przeprawieniu się promem na wyspę mogliśmy razem z przewodnikiem zobaczyć grodzisko pierwszych Piastów. Na wyspie oglądaliśmy również ruiny palatium oraz kościoła. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Pierwszych Piastów w Gnieźnie. Odbyliśmy tam bardzo ciekawą lekcję muzealną. Następnie przeszliśmy do katedry, w której posłuchaliśmy o historii słynnych drzwi gnieźnieńskich, które przedstawiają życiorys świętego Wojciecha. Jadąc do miejsca noclegu zatrzymaliśmy się obok pomnika Leszka Białego, żeby wysłuchać jego bardzo ciekawej historii. Po kolacji wszyscy miło spędzili czas uprawiając ulubione sporty na boisku.

DZIEŃ TRZECI
Pierwszym punktem trzeciego dnia wycieczki było Muzeum Kolei Wąskotorowej, w którym Pan przewodnik opowiedział nam jej historię i przedstawił przykłady dawnej kolei, którą kiedyś podróżowali ludzie. Następnie mieliśmy okazję, aby poznać historię szlacheckiego zamku w Wenecji. Potem pojechaliśmy autobusem do Żnina, w którym zwiedzaliśmy starą basztę. Poznaliśmy tam historię Żnina. Kolejną atrakcją była podróż koleją wąskotorową do Biskupina, gdzie znajduje się wyjątkowo ciekawe muzeum archeologii. Przewodnik oprowadził nas po rekonstrukcjach dawnych osad, wytłumaczył na jakiej podstawie są rekonstruowane oraz przybliżył nam styl życia ludzi w prehistorii. Ostatnimi punktami tego dnia były kościół św. Prokopa oraz kościół pod wezwaniem Świętej Trójcy w Strzelnie. Wieczór, jak poprzedniego dnia, na boisku mogliśmy zagrać w ulubione gry.

DZIEŃ CZWARTY
Na początku czwartego dnia udaliśmy się do Kruszwicy, w której razem z Panią przewodnik zwiedzaliśmy kolegiatę romańską. Następnie weszliśmy na Mysią wieżę, której historia jak i legendy z nią związane są równie ciekawe. Kolejnym i ostatnim punktem tego dnia było sanktuarium w Licheniu. Na początku weszliśmy na mierzącą sto czternaście metrów wieżę. Potem Pani przewodnik oprowadziła nas po ogromnej Licheńskiej bazylice oraz po terenie całego sanktuarium. Bazylika, która łączy wiele stylów architektonicznych wywarła na wszystkich duże wrażenie. Kiedy zrobiło się ciemno, oglądaliśmy oświetloną bazylikę.

DZIEŃ PIĄTY
To był ostatni dzień naszej wycieczki. Miejscem, w którym się zatrzymaliśmy był Tum pod Łęczycą. Najpierw każda z grup miała narysować mapę wsi, w której się znajdujemy. Potem ksiądz opowiedział nam historię romańskiej budowli. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ

Adres

ul. Heleny Kmieć 2
32-590 Libiąż

Telefon

+48 (032) 627-11-89
+48 (032) 627-12-91 Fax: wew. 22

JoomShaper
Our website is protected by DMC Firewall!