1. 8.00 - 8.55         6. 13.00 - 13.45
5. 12.00 - 12.45

Wycieczka do Krakowa klas IV-VI

Przyroda w Krakowie

7 września z klasami V i VI pojechaliśmy na wycieczkę do Krakowa. Najpierw płynęliśmy statkiem ,,Nimfa" po Wiśle. Podczas tego rejsu pani prowadziła z nami zajęcia na temat wody. Dowiedzieliśmy się jak zbudowana jest cząsteczka wody.

Poznaliśmy zastosowanie wody np. w transporcie, życiu codziennym - przygotowanie posiłków, mycie, pranie itp., w przemyśle i rolnictwie (w rolnictwie zużywa się najwięcej wody, bo np. w przemyśle można używać wody brudnej, a przy zwierzętach nie).

Pani powiedziała, że połowa ludzi nie ma dostępu do wody. Powinniśmy ją oszczędzać np. przy myciu zębów lejemy wodę do kubeczka, a nie puszczamy jej cały czas, lepiej się kąpać pod prysznicem niż w wannie, do podlewania kwiatków i mycia podłogi można użyć deszczówki.

Po rejsie doszliśmy na rynek główny w Krakowie, a tam zwiedzaliśmy Muzeum Podziemia Rynku. Tam mogliśmy zobaczyć jak ludzie żyli dawniej w Krakowie. Widzieliśmy dawne grzebyki, sakiewki i biżuterię. Mieszkańcy Krakowa byli bardzo bogaci, kupcy z wielu krajów przyjeżdżali tu sprzedawać różne rzeczy. Każdy z nich miał swoją piwnicę. Podłogi tych piwnic były pod nami, mogliśmy je oglądać przez szklaną dróżkę.

Pani przewodnik pokazała nam dawne monety - były takie cieniutkie, że można było je łamać. Nie miały cyfr, ale miały taką wartość ile ważyły. My też mogliśmy się zważyć na specjalnej wadze, na której ważono towary. Ważę ponad dwa kamienie. Zaglądaliśmy do drewnianej chatki do kuźni i złotnika, widzieliśmy na projektorze jak domki się paliły, gdy Tatarzy niszczyli Kraków. Oglądnęliśmy też legendę o Kraku. Widzieliśmy też szkielety ludzi, którzy żyli w dawnych czasach. Jedna czaszka miała dziurę, bo ten człowiek miał operację.

Na koniec przeszliśmy korytarzem - na jego ścianach były portrety królów. Królowie kręcili głowami, uśmiechali się i mrugali.
Potem poszliśmy do McDonald's. To była udana wycieczka :-)

Agnieszka Sitek kl. 4

Adres

ul. Heleny Kmieć 2
32-590 Libiąż

Telefon

+48 (032) 627-11-89
+48 (032) 627-12-91 Fax: wew. 22

JoomShaper
Our website is protected by DMC Firewall!